EZA Fairer Handel добавил(-а) 2 новых фото.
Heute war der Nikolo in der EZA!
Ohhhhhh! Wie durch Zauberhand wurden die Stiefel, die die Kinder der Umgebung bei uns abgegeben haben, gefüllt. Und der Nikolo hat sie feierlich überreicht.
Da kommt Freude auf!
EZA Fairer Handel добавил(-а) 3 новых фото.
Indien liefert als möglicherweise weltweit größtes Produktionsland für Handwerk eine beinahe grenzenlose Vielfalt an Produkten. Indien war über Jahrhunderte hinweg berühmt für seine Seidenprodukte, Holzschnitzerei en, Teppiche und Webereien.
All diese Produkte unvergänglicher Schönheit und…
EZA Fairer Handel
Weihnachten kommt! Wertvolle Geschenke aus aller Welt findet Ihr in unserem Onlineshop und in den Weltläden. darunter unsere beliebten Geschenkspakete .
Wir wünschen viel Freude beim fairschenken!
EZA Fairer Handel
Danke für 5.000 Likes
Heute bekam unsere Facebook Seite den 5.000 Like.
Das bedeutet nämlich, dass genauso viele Personen unsere Beiträge lesen, unsere Themen teilen, sich für unsere Produkte und vor allem unsere Partnerorganisa tionen im globalen Süden interessieren.
EZA Fairer Handel
Wie lange dauert es noch? Wieviel mal noch schlafen?
Nicht mehr lange, dann kann das erste Türchen des Adventkalenders aufgemacht werden.
Dahinter ist – was sonst? – feine Schokolade!
In unserem Adventkalnder steckt noch viel mehr drin:
Kleinbäuerinnen und -bauern aus Sao Tomé, der Dominikanischen…
Wild-caffe.de wild caffè | Fairer Kaffee. Feine Kost.
Keywords: Cafè, Barista, Kaffee, Espresso, Cappuccino, Macchiato, fair, Bio, Friedenau, Style
About wild-caffe.de
Good news, the domain name hasn't registered yet. TLD (Top level domain) of the domain name is de and SLD (Second level domain) length equals to 10.. it's too long. A human-memoribility domain name length should be maximum chars of 9 as well as brand-friendly. Domain name choosing is important to maximize search engine-referred traffic.
We haven't dedected registrant information. For further raw whois information please take a look at the Whois section.
wild-caffe.de's A record assigned to 195.149.74.73 . if you want to see such as Name Server, CNAME, MX etc. please look at the DNS section. More wild-caffe.de DNS information may be found in
Last Reload: 4 months ago
Server Location
Geo IP provides you such as latitude, longitude and ISP (Internet Service Provider) etc. informations. Our GeoIP service found where is host wild-caffe.de . Currently, hosted in Germany and its service provider is Host Europe GmbH .
DNS Records
Basicly, DNS (Domain Name System) is a system that converts human-readable website names into computer-readable numeric IP addresses. Example, A record indicates you which ip address will resolve when you access to wild-caffe.de on the browser.
Whois Information
Whois is a protocol that is access to registering information. You can reach when the website was registered, when it will be expire, what is contact details of the site with the following informations. In a nutshell, it includes these informations;
- Its name servers are; ns.server-home.net. ns2.server-home.net.
HTTP Header Analysis
HTTP Header information is a part of HTTP protocol that a user's browser sends to called Apache/2.2.22 (Debian) containing the details of what the browser wants and will accept back from the web server.
Fairer Handel von Kaffee in Deutschland
Comments ( 0 )
Please log in to add your comment.
Transcript of Fairer Handel von Kaffee in Deutschland
beschäftigt sich mit der moralischen Bewertung von wirtschaftlichen Systemen und sucht nach Möglichkeiten für gesellschaftliche Kooperationspotenziale. Angesichts zunehmender Kritik an dem marktwirtschaftlichen System sowie Unternehmen gewinnt die Vermittlung von normativen Orientierungswissen im Hinblick auf wirtschaftliche Zusammenhänge zunehmend an Bedeutung.
Was ist fairer Handel?
Methodisches Vorgehen und dafür benötigtes Material
Genauere Beleuchtung weitererer Aspekte (Umweltschutz; Qualitätsunterschiede; Fair-Trade Siegel)
Bezug auf unterschieliche Websites jeweiliger Organisationen für den fairen Handel von Kaffee
Bücher und Zeitschriften als weitere Quellen zur Ergebnisfindung
Untermauerung der Erkenntnisse durch praktische Nachweise (Interviews; Umfragen)
"Das schwarze Gold" ist.
Symbol für Wohlstand
Fairer Handel von Kaffee in Deutschland
-eine ethisch vertretbare Alternative zum herkömmlichen Handel?
Fair-Trade-Organisationen und Medien appellieren an die Moral der Verbraucher und der Unternehmensführer
Marketing-Strategie oder tatsächliche Unterstützung der Arbeiter?
Handel als faires Verfahren
Unterschiedliche Definitionen und Intentionen der Fair-Trade-Unternehmen
Steigender Absatz bei Konsumenten,
dennoch keine vollstängige Ablösung des herkömmlichen Handels
Einstieg in das Thema
Erläuterung der Thematik und der kritischen Fragestellung
Hauptkonflikt zwischen wirtschaftsethischer Verantwortung und dem Produkthandel
Bedeutung für Kafeeproduzenten und -konsumenten
Ergebnisse der Untersuchung
Ein Großteil des Kafees wird vom Verbraucher nicht zu Hause, sondern in Cafés zu sich genommen
Einbeziehung von jungen Konsumenten
moderne und zeitgemäße Orientierungsmöglichkeiten
Beispiel anhand der Kaffeehauskette Starbucks
Ergebnisse der Untersuchung
Auswertung und Gegenüberstellung der Resultate
Fairer Handel als ethisch vertretbare und sinnvolle Alternative
Bedingung bzw. Problematik der Prioritätensetzung
Fairer Kaffee
Alena Gieseke
Comments ( 0 )
Please log in to add your comment.
Transcript of Fairer Kaffee
Vergleich FairTrade-Mitglieder und Großgrundbesitzer
Folgen für Lateinamerika
Fair Trade Labelling Organisation
Zertifizierung ("Fair Trade"-Siegel)
Standardisierung und Verbesserung der Produkte, effektiver Zugang zum Markt zu stabilen Preisen
evtl. Aufschlag auf Bioproduktion
Standards für Eintritt
soziale und wirtschaftl. Nachhaltigkeit
Zielgruppe: benachteiligte Kleinbauern
Anfang des fairen Kaffeehandels
erster fair gehandelter Kaffee aus Mexiko (UCIRI)
zahlreiche Genossenschaften der Kleinbauern
(Ende der 1960er Jahre)
5,4 % der Gesamtproduktion des Kaffee in Lateinamerika
auf 11,4 % der Gesamtanbaufläche
Kaffee als wichtiger Exportrohstoff
klimatische Umweltbedingungen: regenreiche Höhenlagen der Suptropen und Tropen
Vergleich FairTrade-Mitglieder und Großgrundbesitzer
evtl. Aufschlag für Bioproduktion
Ausbeutung der Böden
schlecht bezahlte Landarbeiter
Verband von 28 Kooperativen
Aus- und Weiterbildung
Programm für Frauen und Familien
Bereitstellung von Lagerräumen und Verarbeitungsanlagen
Transportmöglichkeiten zur Küste
schafft direkte und indirekte
Verbot bestimmter Substanzen
Verbot von Gentechnik
keine illegale Kinderarbeit
Folgen für Lateinamerika
keine Abhängigkeit von schwankenden Weltmarktpreisen
Ankurbelung der Wirtschaft der Region
Schaffung neuer Arbeitsplätze
größerer Zugang zu Krediten
leichterer Zugang zu (Aus-)Bildung
- auch andere Organisationen wie UCIRI, CEPCO, Majamot, .
Ertragsrückgang in Umstellungsphase von konventioneller auf Bio-Produktion
auch nach erfolgreicher Umstellung oft nicht ausgleichbare Differenz
oft fehlende Ressourcen, Kapital und Expertise für sofortigen Bio-Anbau
Fairer kaffee
Fairer Handel
„Fairer Handel ist eine Handelspartnerschaft, die auf Dialog, Transparenz und Respekt beruht und nach mehr Gerechtigkeit im internationalen Handel strebt. Durch bessere Handelsbedingungen und die Sicherung sozialer Rechte für benachteiligte ProduzentInnen und ArbeiterInnen – insbesondere in den Ländern des Südens – leistet der Faire Handel einen Beitrag zu nachhaltiger Entwicklung. Fair Handels-Organisationen engagieren sich – gemeinsam mit VerbraucherInnen – für die Unterstützung der ProduzentInnen, die Bewusstseinsbildung sowie die Kampagnenarbeit zur Veränderung der Regeln und der Praxis des konventionellen Welthandels.“
Definition der internationalen Vereinigung der Dachorganisationen des Fairen Handels FINE (2002).
Weltweit leben rund 25 Millionen Menschen direkt vom Kaffeeanbau: Etwa ein Drittel der gesamten Rohkaffeeernte stammt von benachteiligten Kleinproduzenten, die häufig keinen angemessenen Erlös für ihren Rohkaffee erzielen.
Die Unterstützung von Kleinproduzenten ist ein wichtiges Ziel im Fairen Handel: Er fördert die Vereinigung in demokratisch organisierten Genossenschaften und die direkte Vermarktung auf der Basis einer langfristigen Handelspartnerschaft – dies ermöglicht Kaffee-Kleinbauern nachhaltige wirtschaftliche und soziale Verbesserungen und Zukunftsperspektiven.
Wild-caffe.de wild caffè | Fairer Kaffee. Feine Kost.
Keywords: Cafè, Barista, Kaffee, Espresso, Cappuccino, Macchiato, fair, Bio, Friedenau, Style
About wild-caffe.de
Good news, the domain name hasn't registered yet. TLD (Top level domain) of the domain name is de and SLD (Second level domain) length equals to 10.. it's too long. A human-memoribility domain name length should be maximum chars of 9 as well as brand-friendly. Domain name choosing is important to maximize search engine-referred traffic.
We haven't dedected registrant information. For further raw whois information please take a look at the Whois section.
wild-caffe.de's A record assigned to 195.149.74.73 . if you want to see such as Name Server, CNAME, MX etc. please look at the DNS section. More wild-caffe.de DNS information may be found in
Last Reload: 4 months ago
Server Location
Geo IP provides you such as latitude, longitude and ISP (Internet Service Provider) etc. informations. Our GeoIP service found where is host wild-caffe.de . Currently, hosted in Germany and its service provider is Host Europe GmbH .
DNS Records
Basicly, DNS (Domain Name System) is a system that converts human-readable website names into computer-readable numeric IP addresses. Example, A record indicates you which ip address will resolve when you access to wild-caffe.de on the browser.
Whois Information
Whois is a protocol that is access to registering information. You can reach when the website was registered, when it will be expire, what is contact details of the site with the following informations. In a nutshell, it includes these informations;
- Its name servers are; ns.server-home.net. ns2.server-home.net.
HTTP Header Analysis
HTTP Header information is a part of HTTP protocol that a user's browser sends to called Apache/2.2.22 (Debian) containing the details of what the browser wants and will accept back from the web server.
EZA Fairer Handel добавил(-а) 2 новых фото.
Heute war der Nikolo in der EZA!
Ohhhhhh! Wie durch Zauberhand wurden die Stiefel, die die Kinder der Umgebung bei uns abgegeben haben, gefüllt. Und der Nikolo hat sie feierlich überreicht.
Da kommt Freude auf!
EZA Fairer Handel добавил(-а) 3 новых фото.
Indien liefert als möglicherweise weltweit größtes Produktionsland für Handwerk eine beinahe grenzenlose Vielfalt an Produkten. Indien war über Jahrhunderte hinweg berühmt für seine Seidenprodukte, Holzschnitzerei en, Teppiche und Webereien.
All diese Produkte unvergänglicher Schönheit und…
EZA Fairer Handel
Weihnachten kommt! Wertvolle Geschenke aus aller Welt findet Ihr in unserem Onlineshop und in den Weltläden. darunter unsere beliebten Geschenkspakete .
Wir wünschen viel Freude beim fairschenken!
EZA Fairer Handel
Danke für 5.000 Likes
Heute bekam unsere Facebook Seite den 5.000 Like.
Das bedeutet nämlich, dass genauso viele Personen unsere Beiträge lesen, unsere Themen teilen, sich für unsere Produkte und vor allem unsere Partnerorganisa tionen im globalen Süden interessieren.
EZA Fairer Handel
Wie lange dauert es noch? Wieviel mal noch schlafen?
Nicht mehr lange, dann kann das erste Türchen des Adventkalenders aufgemacht werden.
Dahinter ist – was sonst? – feine Schokolade!
In unserem Adventkalnder steckt noch viel mehr drin:
Kleinbäuerinnen und -bauern aus Sao Tomé, der Dominikanischen…
Ethical Sourcing: Coffee
Making coffee the world’s first sustainable product to improve the lives of at least 1 million people in coffee communities around the world.
Starbucks is dedicated to helping farmers overcome the challenges facing coffee communities. We are committed to buying 100 percent ethically sourced coffee in partnership with Conservation International. To improve productivity and sustainability, we share our research and resources through our Farmer Support Centers—located in coffee-producing countries around the world. They’re open to farmers regardless of whether they sell to us. Thanks to the support of our customers, we’re also donating millions of disease-resistant trees to help farmers fight threats like coffee leaf rust. And through our Global Farmer Fund program, we’re investing $50 million toward financing for farmers, allowing them to renovate their farm or pursue more sustainable practices.
Now we’re collaborating with the industry to make coffee the world’s first sustainable agricultural product, as a founding member of the Sustainable Coffee Challenge.
In total, Starbucks has invested more than $100 million in supporting coffee communities. Collaborative farmer programs and activities – including Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices, farmer support centers, farmer loans and forest carbon projects. All of these programs directly support improving farmer livelihoods and ensuring a long-term supply of high-quality coffee for the industry.
In deploying a comprehensive strategy, Starbucks is improving the resilience of our supply chain and ensuring the long-term supply of high-quality coffees, as well as building stronger, enduring farming communities for generations to come.
Making coffee the first sustainable agricultural product:
We know that the most pressing issues in coffee can’t be solved by one company alone, and that the best solutions require everyone coming together to collaborate in bringing about a better future for farmers. Our journey of ethical sourcing requires looking beyond our own supply chain. After achieving our 99% ethically sourced milestone, Starbucks asked “what’s next, and how can we work with the whole sector to get to 100% sustainable coffee?"
Starbucks is a founding member, alongside a growing coalition of industry leaders, of the Sustainable Coffee Challenge, a call to action led by Conservation International to make coffee the world’s first sustainable agriculture product. The challenge is convening the sector to sustain the future supply of coffee while ensuring the prosperity and well-being of farmers and workers and conserving nature.
The Sustainable Coffee Challenge, is a joint initiative of over 60 partners working together to make coffee the world’s first sustainable agricultural product. Members include coffee producers, retailers, traders, roasters, importers, industry associations, governments, donor agencies and other non-governmental organizations (NGOs) that are building a sustainability roadmap for achieving a fully sustainable coffee sector.
In 2017 the Sustainable Coffee Challenge launched its first action networks to coordinate industry action and investment. By launching Collective Action Networks the Challenge will advance sharing of experience and collaboration to significantly advance our progress toward sustainable coffee production.
One of the first Action Networks tackles the issue around aging trees and a focus to support tree replacement or rehabilitation. Starbucks recent commitment to provide 100 million trees to farmers by 2025 has a cumulative effect when added to the work of The Sustainable Coffee Challenge who recently announced an industry wide effort to re-plant 1 billion coffee trees.
We invite you to join us. To get involved, please contact Conservation International and follow our progress at www.sustaincoffee.org
Committed to 100%
Sharing Coffee Knowledge
Investing in Coffee Communities
Sustainable Coffee Challenge
Ethical Sourcing
How are Coffee Farms and Climate Change Linked?
The Starbucks and Conservation International partnership supports coffee farmers in mitigating the impacts of climate change.
Measuring the Impact of C.A.F.E. Practices
See the most recent results of how the C.A.F.E. Practices program impacts people, products and the planet. Read the report.
99% of our coffee is ethically sourced. Our coffees are available in our stores and online.
Career Center
For Business
Online Community
Quick Links
© 2017 Starbucks Corporation. All rights reserved.
Bitte entschuldigen Sie!
Diese Seite konnte nicht gefunden werden.
Gründe dafür könnten sein, dass Sie eine falsche oder veraltete URL aufgerufen haben – bitte überprüfen Sie diese noch einmal. Oder aber wir haben die betreffende Seite archiviert, verschoben oder umbenannt.
Vielleicht können Sie den von Ihnen gewünschten Inhalt über unsere Startseite finden.
TransFair – Verein zur Förderung des Fairen Handels in der Einen Welt
Remigiusstr. 21, 50937 Köln-Sülz
Tel: +49 (0) 221 - 94 20 40 0, Fax: +49 (0) 221 - 94 20 40 40
Kaffee, Espresso, Biokaffee, Fairer Handel #1,149,927 ( -27%)
Webmaster and SEO Tools
SEO Tools > Keyword Density Check
Worth & Traffic Estimate of kaffeesolo.de
Example: A website with a $3 CPM and 10000 impressions/pageviews a day is making on average $30 dollars a day.
Daily Pageviews: 914
Daily Visitors: 415
Daily Ads Revenue: $2.65
Monthly Pageviews: 27,420
Monthly Visitors: 12,450
Monthly Ads Revenue: $79.50
Yearly Pageviews: 333,610
Yearly Visitors: 151,475
Yearly Ads Revenue: $967.25
Main Information of kaffeesolo.de
- Information of kaffeesolo.de
PageRank also considers the importance of each page that casts a vote, as votes from some pages are considered to have greater value, thereby giving the linked page a greater value.
.COM is the most popular and it represents Commercial websites.
DNS Records of kaffeesolo.de
Minimum TTL: 3600
Name Servers of kaffeesolo.de
Header Info of kaffeesolo.de
kaffeesolo.de is using Apache as server.
Search Engine & Internet Presense of kaffeesolo.de
If you are buying kaffeesolo.de or it is your competitor checking how many pages indexed it has is vital.
If kaffeesolo.de has no pages indexed it means it's too new, is banned or suffered a penalty.
- Internet Presense of kaffeesolo.de
Statistical Graphics of kaffeesolo.de
Social Network Activity of kaffeesolo.de
IP Tracing of kaffeesolo.de
-
kaffeesolo.de is hosted by Markus Bach Betriebs Gesellschaft mbH in Sonsbeck, Nordrhein-Westfalen.
Комментариев нет:
Отправить комментарий